Sikken thai nom

Kände att jag ville dela med mig av receptet på min thaikyckling, det är verkligen inte en äkta thairätt, men god är den allt!

Det som behövs är: Kokosmjölk, kyckling och grönsaker. Jag använde mig utav wokgrönsaker, paprika, vitlök och ingefära.. Vet du inte hur man skalar en ingefära? LÄR DIG! :D

För övrigt så lyckades jag få typ världens största vitlöksklyfta! Kolla på den!!

Hacka hacka, skala skala, skär, skär och ta fram en bigass panna! Checka in vår wokpanna! Och kolla vitlöken, var tvungen att skära upp den i 4 bitar så att den skulle få plats i pressen.

Släng ner allt i pannan och fräs på

Just det man behöver även sambal oelek (eller chili, ELLER båda), det är som såndär salsa man har på tacosen, men den här är mycket godare och starkare! Köööööööp, den kostar bara 10 kr!

Släng i kokosmjölken och köp för guds skull inte någon light skit, den innehåller typ mer vatten än kokosmjölk. Späd ut med vatten själv om du vill ha den mer fettnsnål


Och så paprikan på slutet så den håller sig åtminstone lite knaprig

Så KLART, ät och njut

Blir riktigt najs om man har ris till, men just den här gången så ville jag äta den som den var :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0