Sol!

Sol + nya skor = Nice outfit for the day. Yeah, yeah, yeah!

Denna dag består av jazz (yeah), samhällskunskap (inte fullt lika mycket yeah) och mys/titanickväll med therese, india, sofie och eventuellt mira om hon är frisk :O (super yeah)

Ne, jag har inget att skriva om förutom att Teddy kommer få söndag (yeah) och nu så vill jag lyssna på musik och dansa med katten Charlie :D


Bada ba doo!

Vädret har varit underbart de senaste dagarna! Det har påverkat mig på både negativa och positiv sätt

Negativt: Jag vill skolka och bara sitta ute och dega!
Positivt: Jag är så glad och känner mig så impulsiv!

De senaste dagarna har jag varit så himla otroligt sugen på att shoppa, du anar inte. Så idag fick jag nog och köpte två par skor från SkoPunkten. Det var på tiden att jag köpte nåt åt mig själv, jag har inte shoppat grejer åt mig själv sen i December!

Jag vet inte riktigt när vi ska/skulle vara klar(a) med våran engelska bok, men jag har typ tappat bort den ... Så jag har ingen lust att gå på engelskan imorgon :/ (SKOLKA! (se ovan)). Vi gör ändå INGET vettigt på dom lektionerna ... Hon är så himla dålig på sitt yrke så det är inte sant! Sen så har jag ingen lust att gå på matten, men där har jag en bättre anledning. Jag har gjort nationella, jag har ett betyg, vi ska inte ha fler prov, jag kan inte höja mitt betyg, varför ska jag då sitta där och "plugga"(sitta och rita)? Onödigt om jag får säga min mening.

Åh, om 5 minuter börjar Top Model! Ska kolla om jag hittar nån god frukt, är så sugen på något gott ... Kanske blir lite aprikoskräm om jag inte hittar någon god frukt ... Hmm, får se :D

Ska ge mig iväg nu, toodles!

  Grr!

  Snygga simpla sommarskor som passar till det mesta :)



Härligt väder

Stolt

Var ett jäkla bra tag sen man bloggade... Har helt enkelt inte haft så mycket att skriva om.
Musikalen är över, det gick jättebra även fast jag vart lite trött på det mesta titt som tätt och kände hur hatet från teaterfolket bara strömmade mot oss dansare. Min bror kom och tittade på mig, det var första gången han såg mig dansa och enligt honom så var han väldigt stolt! Han filmade mig och visade filmerna för sina vänner och dom hade också tyckt att jag var duktig, så det var väldigt roligt att höra :)

På SOn hade vi fått en uppgift som handlade om att man skulle släktforska lite. Super kul, jag har alltid velat göra det! Jag fick reda på rätt så mycket, kom ända tills 1850-talet! Jag fick även reda på att jag har en ingift släkting från Argentina, så man har lite argentinskt blod i sig (hyper coolt enligt mig!), sen så fick jag även veta att mitt andra efternamn Pino, som jag i hela mitt liv bara har velat ta bort, det har tillhört vår familj i över 150 år! Så jag kan inget annat än bara vara stolt över det namnet. Jag fick även veta mycket om min mormor och min mamma, speciellt hur det var när min mamma växte upp. Det var inte lätt, men jag tror ändå att hon känner att hon har haft ett bra liv och att det kommer att fortsätta och vara det.

SOmmarlovet är snart här och den 3e kommer lilla plutten Teddy hit! Jag har saknat honom jätte mycket, så det ska bli jättekul och få hit honom igen. Han åker hem i Juli så då ska jag försöka hitta någon som behöver hjälp med sin hund under juli/augusti :)

Har suttit och skrivit på datorn jätte länge nu, så jag orkar inte skriva mer, men som sagt det har inte hänt mycket. Skriver nog snart igen :)



jag gillar nötter :D

Schooowp

Så låter det när hela min must sugs ut ur mig... Den här jäkla musikalen drar typ allt liv ur mig, jag är trött på den, grymt trött! Har haft ledigt typ 1 dag på 2 veckor...  Aja, som tur är så har vi ledigt på söndag och måndag. Känner verkligen att jag behöver det, jag går runt och har typ huvudvärk hela tiden och är bara allmänt deppig och sur på allt. Känns inte som att teatrarna vill ha oss dansare där, det känns som att dom bara tycker att vi är snofsiga och vill ta över hela scenen. Sen så blir dom jätte arga när lärarna ber dom att dansa lite, men vi dansare blir inte ett dugg arga när dom ber oss att agera.
Skulle verkligen behöva en push "uppåt" nu, måste göra nåt roligt som får mig att ladda om batterierna. Jaja, får väl se hur allt blir och hur det går :)
Har även fyra uppsatser som ska in, lite stressigt, men det går nog bra det med.

Jaja, det var dagens klagoskrik

Valborg

Valborg var jätte trevligt :) Det började med att jag åkte ner på stan (+ typ halva gottsunda) och träffade Mira och Sofie. Efter det gick Mira och köpte ett par riktigt najsiga solglasögon på JC, bra gjort Mira, dom är skit snygga! ;) Sen så handlade vi lite mer att äta och efter det så mötte vi upp några av Miras vänner. Efter det begav vi oss mot Ekonomikum. Väl där hittade vi Therese (helt otroligt!), hon var askalas haha. Efter det gick vi till någon mösspåtagning eller vad det var, det hände ingenting, förstår inte vad det är som är så speciellt med det? AJa, efter det vart det stadsparken där vi träffade en massa musik/teatermänniskor, det var trevligt. Fick smaka lite Mintu av en teaterkille där vid namn Murre haha. Det var äckligt, men samtidigt gott. Vid det här laget började vi alla tre bli kissnödiga så vi gick till min mamma och hennes pojkvän och lånade toaletten där, kändes bättre än att gå på någon snusk toa inne i stan. Efter det köpte jag och Sofie varsin glass på McDonalds. jag testade deras nya med oreos, den var ... annorlunda. Helt okej, men jag tänker inte köpa den igen. Vi satte oss vid ån och vilade och efter ett tag begav vi oss mot Ekonomikum igen. Där satte vi oss vid teater/musikmänniskorna igen, denna gång var de flesta rätt så fulla, så det vart rätt så mycket hångel haha.
Efter det åkte jag och Sofie hem till mig, vi gjorde hamburgare och tittade på mamma mia, den var bättre dne här gången ;) Fast den är fortfarande lite för fjollig för att jag ska älska den haha. Efter filmen började vi göra oss iordning för och gå ut igen. När vi åkte förbi BJ med bussen såg vi en aslång kö, så vi dissade det. Tråkigt nog var det en aslång kö på people med, så det struntade vi också i. Vi gick runt på stan och letade och ringde och letade och ringde, men hittade inte en enda fest att gå på haha. 00.15 åkte vi båda hem.

Trots att det inte vart någon fest på kvällen, så var dagen ändå lyckad. Har aldrig haft såhär trevligt på Valborg faktiskt.
Får bli krogen någon annan gång ;)



Stal denna bild av Mira (mondaytosunday.devote.se)



Stal även denna av Mira (mirakel @ bdb)
Här ser man hur brun jag har blivit :D Är så glad över att jag får en snygg bränna och inte en röd bränna som många andra (fast dom tror att dom ser fabulous ut, men det gör dom inte haha) Var även lite wild and crazy och körde på ett körsbärsrött läppstift, fierce ;)

RSS 2.0