Fel?

Är det fel av mig och hata henne och bara vilja ge henne en jättestor utskällning?
Är det fel av mig och tycka att det är ditt och hennes fel att det här hände?
Är det fel av mig och inte lita på dig?
Är det fel av mig och inte veta vad jag vill längre?

Long time no see

Under denna "långa" tid då jag inte har bloggat så har jag hunnit göra x antal saker. I Tisdags så skulle jag fixa pass, men det gick inte eftersom att jag inte är 18 och jag hade inte med mig min mamma. Åkte dock tillbaks på Onsdag med mamma och fick det fixat och den här gången så vart bilden mycket bättre än den på ID-kortet. Samma dag så åkte jag, mamma och Jonathan på kryssning med Viking Line.
Ska aldrig mer åka med dom. Allt började när vi beställde resan, då var tjejen som tog vår beställning rätt så sur och så och hon frågade oss om vi ville ha frukost på båten och vi sa ja, men hon glömde ta med det, så vi fick betala för vår frukost på båten. Aja, när vi väl skulle på båten så fick vi vänta i ungefär 45 min på att få gå på, sen så fick vi vänta i kanske 20 minuter till på att få gå till våran hytt, bara för att dom inte hade städat klart. Det fanns inte särskilt mycket att göra på båten tråkigt nog, så vi gick mest runt o så. Aja, första dagen gick väl hyfsat bra ... Kanske beror på att vi åkte runt 20. Nästa dag så fick vi ju problem med frukosten (suck, kärringjävel). Sen så skulle vi äta middag och jag tänkte att jag kunde bjuda min mamma eftersom att hon hade betalat för hela resan och allt. När vi kom upp där restaurangen är så var det jätte mycket folk där så vi ställde oss längst bak, men sen så gick alla in så vi gjorde likadant och jag tänkte att man betalade när man gick ut, men oj så fel jag hade. När vi hade hämtat mat och satt oss ner så kom en jätte sur diskpojke (ja, det är vad jag tycker att han var) och började tjata på oss om att vi skulle betala och att dom som hade stått där ute innan hade beställt mat innan så det var därför dom fick gå in. Hur skulle vi kunnat ha vetat det? Det fanns ingen skylt utanför där det stod att alla som hade betalat skulle gå in vid nåt speciellt ställe eller så och ingen sa nåt heller! Diskpojken vart iaf jätte sur och vart ännu surare när jag gav honom mitt Visa för det var tydligen nåt med det som gjorde att det inte funkade på båten. Så vi började få lite panik eftersom att min mamma trodde att jag skulle betala så hon visste inte om hon hade pengar på sitt kort, men som tur var så hade hon det. Efter det så hade man inte så stor lust att äta av deras halvkrassliga mat.
Tycker all personal var rätt så otrevlig, dom log inte eller nåt. Jag tänker aldrig mer resa med Viking Line, dålig service, dålig personal, tråkig båt, små hyttar och väldigt DYRT DYRT DYRT DYRT!!!

Blä!

I'm bad

Vad ska man skriva här då? Har inte hänt så mycket på sistone ... Har äntligen fått sommarlov, har beställt en endagskryssning, ska åka med mamma och Jonathan. Vi fick inte åka ensamma eftersom att jag inte är 18, yay.  Har simmat lite också och ätit alldeles för mycket chips! Usch, får aldrig mer äta det, men om typ 1 vecka så kommer jag vilja ha det igen. Suck, jag är en ätande maskin!

Vet inte vad mer jag ska skriva, men lär väl uppdatera igen inom en snar framtid.

O'hojhoj

Ännu en helg i tråkiga Uppsala har passerat mig med vindens fart :) I Torsdags så var jag och Jonathan och köpte "sommarpasset" (tror det heter så), så nu blir det att simma hela sommaren :) Så om någon vill bada på Fyrishov eller Gottsunda så är det bara och säga till :P I Fredags så var vi dit och simmade.. Det var fullt med en massa ungar, usch. Gillar egentligen inte och bada i bassänger och så, jätte mycket snuskheter i det där vattnet, men det var rätt så skönt iaf :) Aja, vidare till Lördagen. Då var vi och spelade minigolf med Jonathans pappa, bror, hans tjej, och hans farföräldrar. Jag kom faktiskt trea! Är rätt så stolt med tanke på att jag spelade senast för typ 2-3 år sen :) På Söndagen så hände det inte så värst mycket ... Jag försökte plugga lite matte, men vart skogstokig och gjorde en stor reva igenom pappret haha.

Idag så hände det inte så värst mycket ... Vi pratade lite betyg och så på moderna, jag har VG i modernt.. Hade dock varit roligt med högre betyg, men det får duga :) Sen så åt vi glass på EOS'n. Städade ur mitt skåp lite, fyllde en hel Ica kasse med kläder! Förstår inte varför jag har lämnat kvar vissa kläder där, aja.. Känns så himla otroligt att det redan har gått ett år! Shit, för ett år sen så var jag så himla trött på skolan och såg verkligen inte fram emot att börja i en ny skola som jag bara hade hört en massa dåliga saker om, men nu så känns det bra och jag är glad att jag började på Boland. Ser även lite fram emot nästa termin, kommer hända lite allt möjligt då ju.. Fler danslektioner, nya ettor (vet inte om jag ska vara förväntansfull eller orolig haha), musikalen, julföreställningen ... Ja en massa :)

På Onsdag efter avslutningen så ska några i klassen ha en picknick, kommer nog bli väldigt kul :) Ska även dra med mig Jonathan, får se om han hänger med till skolan hehe. Efter det så får vi se om vi går på fett me kärlek, det verkar roligt, men både Sofie och Mira säger att det är många fjortisar där.  Aja, hursomhelst så lär det nog bli bra :)


komplimang

Var tvungen och göra omprov på volymer idag (matte) fick IG igen så jag måste om det ännu en gång på måndag ... usch vad sugigt men jag får skylla mig själv eftersom att jag pluggade på så dåligt. Så den här helgen så ska jag plugga mer :) Rätt så lägligt med tanke på att jag inte har några andra planer :)
Känner mig lite gladare nu bl.a för att jag berättade för min mamma att jag vill åka bort och hon sa att hon skulle försöka fixa det, sen så kom hon med ett förslag om att om jag orkar vänta ett tag så kanske vi kan åka till typ Kuba. Jag skulle älska det, men detskulle även gå bra med nåt här i Europa med :) Typ Paris, var där när jag var runt 5 och jag kommer ihåg att jag älskade det ... Jag är t.om villig att åka buss ner dit, det kan väl inte ta så lång tid ? Jobbigt, men sååååå värt det :) Så får se hur det blir :)
Har ju även presenkort på/för Viking Line så en liten kryssning blir det ju också nu snart :) Ååh, vad skönt ... :)

Ja just det, anledning till min rubrik är att idag när jag kom till skolan så sa Mira att jag såg väldigt söt ut, tack så mycket det värmde rejält :) Sen så sa Therese också att jag såg väldigt bra ut och att mina kläder såg bra ut ihop. Det där är sånt som gör att ens vardag blir lite lättare och stå ut med :) Så tack så mycket, det var jätte snällt sagt :) Jag är dock väldigt dålig på och säga snälla saker till folk, men jag hoppas att dom jag tycker om och bryr mig om vet att jag iaf tänker på en massa positiva saker om dom varje dag :)

Tänkte även posta en jätte bra låt som vi dansar till på moderna Jehro - All I want, väldigt vacker ... en annan bra låt som jag precis kom att tänka på är Eva Cassidy - Fields of gold, kan ta och posta den med nedanför den här :)





funderingar

Ända sen typ 8an så har varje sommar kännts helt meningslös ... Det här året vet jag att det kommer bli rätt så meningslöst igen.. Vill åka iväg nånstans, ensam eller med nån det spelar ingen roll, men jag vill stanna borta länge ... Enda problemet är att varken jag eller mamma har pengar för och kunna göra det :/ Så det lär ju inte bli nånting med det. Skulle vara så himla härligt och slippa allt det jobbiga här i Uppsala/Sverige/i området...


Allt känns så hopplöst just nu ... Orkar inte med den här jävla skiten ... Har även matteprov imorgon (jippie) så jag måste gå och plugga typ nu egentligen ... Men såklart så är jag en lat jävel som inte pallar ... Äh kan ju plugga i 30 min eller nåt sånt och sen ta en paus och sen fortsätta igen ...

Ska försöka rycka upp mig och fokusera på det positiva .. vad nu det än är

image154

vilket härligt ställe ...

ok ...

det skulle ha varit en jätte rolig helg, men det vart mest kaos och skit ... inte bara med dansföreställningen utan med typ allt ...


döda mig

RSS 2.0