Sofia - flashback

På sistone har jag märkt hur jag har förändrats, jag har verkligen blivit vuxnare ...

Man visste verkligen inte allt när man var 16, då kände jag att jag var fullt kapabel till och flytta hemifrån. Nu nästan 19 år känner jag att jag inte alls har koll på vuxenlivet, eller ok visst har jag väl koll, men det känns som att man skulle blanda ihop alla räkningar och tappa bort dom ... Aja, nåt som jag har märkt på sistone är att tekniska prylar inte intresserar mig lika mycket, ta mobilen t ex den har varit min bästa vän sen jag var 14 och fick den för första gången. Fast nu på sistone så kan jag strunta i och svara på ett sms, jag skiter väl i om någon sitter och väntar på ett svar från mig, jag har ett liv att leva. Datorn är inte heller lika intressant, jag kan sitta vid den i typ 15 min sen så tröttnar jag, det finns inget mer att titta på.
Jag ger inte ut min msn till någon i princip, så om någon okänd lägger till mig då klickar jag utan att tänka efter på "NEJ", förut hade jag klickat på "acceptera" och varit glad över att få en ny vän...

Sen så tittar jag på jämngamla människor som ser ut som jag gjorde i sjuan - nian, det ser förjävligt ut ... Känner man att man vill se lite hårdrock/glam/trash ut så ska man väl ändå ta det till nästa nivå och inte beblanda sig med små ynkliga sjuor?! Det ser så himla löjligt ut när 18åringar färgar håret blått, klipper håret i olika "nivåer", piercar sig vid sidan av läppen och tycker att dom ser super häftiga ut för att dom ÄNTLIGEN vågade... Eeeh, ne vadfan väx upp, ta det till nästa nivå! Härma inte alla små "goth" wannabee ungar, kom på nåt eget (som jag gjorde).

Det här inlägget handlar om lite allt möjligt nu märker jag, men det gör inget :D

Här är lite bildbevis på att jag faktiskt var i princip helt egen under min "Mörka period" och inte härmade andra som vissa gör nuförtiden ;)



Sofia - Valborg 2005, inte fasiken såg man små skitungar med rosa hår, rosa ögonskugga och rosa tiaror då, sånt är poppis nuförtiden... Jag var så före min tid



Sofia - 2006, smala smaaaaala ögonbryn och cool "egyptisk" sminkning, det var min grej det och jag såg fan het ut i det ;)



Den världsberömda "emo luggen", jag fick en sån i typ 2 dagar för att min mamma ville testa hårfärgen på mig innan hela mitt hår fick den. Så jag kan stolt säga att jag var en av de första som gick runt med en töntig emo lugg :D

Studentmössa!

Idag kom studentmössan, den är helt perfekt förutom en liten vit fläck, men det går nog att fixa ;)


En av möjligtvis fler överraskningar blir nu avslöjad

Jag vet åtminstone tre små kottar som väldigt gärna vill veta vad det är jag har planerat inför sommaren. Jag  höll detta hemligt då mina planer har en tendens att bli ändrade till det sämre när jag berättar om den, men nu känns det rätt så säkert att berätta om iaf en av dom planerna som är bestämd. Så håll i hatten för här kommer den ;)

Vad är det jag har gnällt om att jag vill göra ett tag nu? Vad är det jag har velat göra som ingen annan har haft råd med? Tänk efter en stund ...









Tänkt klart?

Ok, då ska jag berätta.

*trumvirvel*

Jo nämligen .... En resa. Jag har velat resa iväg så himla länge nu, så nu fick jag fan nog och tog saken i egna händer.
Så den 28 Augusti ska jag och Thom åka till Skiathos! En ö utanför Greklands kust där man faktiskt spelade in lite av Mamma Mia ;)
Så nu har jag två stora grejer att fokusera på, studenten och resan,det är min motivation till allt just nu!


Hotellet:





Ön:




Alriiiight ...

RSS 2.0