Det är såhär jag känner just nu

You said you want me that was just a lie (just a lie)
You said you love me that was just a lie (just a lie)

All i needed was someone who could keep me warm at night
You tried it baby but it didn't work and now i know that this is gonna be
the end
oh but you lied

You said you need me that was just a lie (just a lie)
You said the truth once that was just a lie (just a lie)

All i needed was someone who could keep me warm at night
You tried it baby but it didn't work and now i know this is gonna be
the end
oh but you lied

All i needed was someone who could keep me warm at night
You tried it baby but it didn't work and now i know this is gonna be
the end
oh but you lied

Solat

Har precis varit ute och solat :) Medan jag låg där och försökte bättre på min bränna så insåg jag att jag inte tycker det är sådär jätte skönt och sola ... Men jag tänker ändå fortsätta med det, måste bli brun så jag ser ut som en äkta latino :D För just nu, eller ja för nån månad sen så såg jag ut som en ryss! Blek och tråkig :O
Borde ha tagit med mig nånting och dricka när jag låg där ute, för nu så känner jag mig lite skakig. Aja, blir nog bra snart, dricker ett glas apelsin juice nu :)

image153


Ny design

Har gjort om min blogg, den såg så deprimerande ut ... Tycker den vart helt okej :)

Spring din anjovis

Tyckte det lät som om dom sjöng så i en låt

Bestämde mig för och vara otroligt stygg och stanna hemma ... Hände en massa tråk grejer igår, sen så har jag matteprov och jag kände att jag inte var redo för och göra det ... Får ta och prata med min mattelärare imorgon och fråga när jag kan göra provet... En annan anledning var att jag sov jätte dåligt inatt/att jag är allmänt trött ... Känns som om att jag fattade rätt beslut imorse när jag valde att stänga av klockan och fortsätta sova ...
Fast bara för att jag är ledig från skolan så betyder det inte att jag har ledigt hela dagen. Jag har mitt första genrep ikväll, kommer nog gå bra. Vi ska egentligen dansa barfota, men jag klarar helt enkelt inte av och göra två piruetter (som vi gör i dansen) barfota så jag har klippt till små grejsimojser att ha på fötterna. Dom är gjorda av strumpbyxor så dom är hala och bra, sen så syns dom inte så mycket under min bengrejer som jag ska ha på mig :) Hoppas bara ingen klagar på dom... För man fick ju trots allt har på sig "den riktiga saken", alltså en liknande grej som dom säljer i dansaffärer ... Äh, det där vart bara konstigt, men min strumpbyxegrejsimojs är en kopia av the real thing. Jag var helt enkelt för lat och för snål för och köpa såna.

Jag letade efter min engelska bokrecension som jag måste göra om enligt min hemska f.d lärare. Jag hittade dock inte den, så jag får kolla om jag hittar den i skåpet imorgon, för jag vet att jag har kvar den. Man slänger inte bort en sån grej ... Fyra handskrivna A4 sidor på engelska hade jag gjort, men jag fick ändå IG ... Tror det var hennes gravid hormoner som spökade ... Ska iaf visa min recension för våran vikarie så får hon väl bedöma om det var ett rättvist betyg, eller om min lärare överdrev (vilket jag tycker). På tal om engelska så fick jag VG och MVG på min engelska nationella, det här kanske betyder att jag får MVG i slutbetyg. Skulle bli sååååååå himla glad om jag fick det :) Nu så vet jag att jag kommer klara av Engelska C som jag har valt till i trean. Är bra och kunna Engelska om man vill bli dansare, ifall man vill plugga/dansa utomlands, i t.ex. New York eller så :) Så Engelska C lär jag nog klara av och inte ångra :)

Nästa grej jag måste göra idag är och duscha, sen efter det så tänker jag utnyttja min ledighet too the fullest och sola! Jag och Mira satt ute igår och pluggade/flummade oss/gud vettefan vad vi gjorde haha och jag fick en hemsk rand över bröstet (bröstkorgen w/e) efter min tröja! Den vill jag ha bort, hatar när det blir ränder efter typ bh-band o så. Fast lite skadar ju inte, då kan man ju bara jämföra hur bränd man har blivit. Enda problemet med och sola här är att våran balkong är pytte liten och om man ligger/sitter vänd mot solen (om man ligger rakt) då får man skuggan från balkongräcket på benet! Hemskt! Jag vill helst sitta här hemma och sola eftersom att vi har så många skolor och så här i närheten så det kommer bara komma fram en massa jobbiga ungar om jag lägger mig ute nånstans. Aja, jag ska fixa det på något sätt! I promise.

Kanske ska ta och börja läsa den sista Harry Potter boken som jag fick av min bror (på engelska, aah!), kan göra det medan jag solar :) Lär nog sitta där ute ett tag och få lite färg ... Ska nog ta en bild så jag kan se hur brun/röd (usch vill inte bli röd!) jag har blivit :) Kanske laddar upp den här.

Oh well måste iväg och duscha nu

  Jag ser galen ut på den här bilden så det är därför man inte kan klicka så att den blir större, men man kan iaf se att jag har fått lite färg (tog den här bilden för ca 3 dagar sen).

Finally!

Phew, nu så är min dans på fritiden äntligen slut! Eller jag har kvar en stepplektion och 2 genrep/föreställningar :)

Usch usch vi ska ha prov på Antikens Grekland och Rom idag på So:n och eftersom att jag har haft så mycket och göra den här veckan så hann jag inte plugga klart igår så  jag gick upp 5 idag och fortsatte plugga, ska dock läsa igenom allt en gång till på bussen. Det "braiga" med att gå upp så tidigt är att man får så mycket gjort, har redan hunnit plugga, duscha, klä på mig, äta frukost och borsta håret :D Måste iväg nu och borsta tänderna/fixa till mig så att jag ser representabel ut. Jonathan kommer ju hit sen! :D Har saknat honom asmycket även fast vi sågs i Söndags :P


Sofie Melinson

Sofie Melin sitter här bredvid mig, så jag skriver det här inlägget för och göra henne glad ... Eller nåt :D

Idag så var det god lunch, potatis med köttbullar osv osv :P Har inget mer och skriva hejdå . :D


Hmm ...

Ni fattar inte hur seriöst det är ...  Sluta skoja bort det. Jag skrattar inte, jag blir bara mer sårad och får på så sätt bekräftat att ni bara låtsas bry er.

Snälla

Jag hoppas verkligen att jag lyckas få tillbaks all min energi och lyckas bli lika glad som jag var i början av 1an (gymnasiet). För just nu så känns det som om att jag är uttömd på all min energi ... Jag orkar inte med nåt. Orkar inte bry mig om att kontakta vänner som är för lata för och kontakta mig, orka inte bry mig om skolan, orkar inte bry mig om vad jag äter även fast jag försöker, orkar inte nånting nästan. Aja är ca 3 veckor kvar till sommarlovet och jag ska klara av det här och unna mig själv ett underbart sommarlov. Utan en massa negativa personer/saker. Sen så ska jag komma tillbaks till skolan och vara full av energi.

Ska nog ta och skriva något positivt ... Älskar dansen vi gör på moderna dansen. Jag älskar alla danser som Lina gör. Vår förra lärare (som jag för tillfället inte kommer ihåg vad hon heter) var bättre på och hålla lektioner och hitta på nya grejer, men Lina gör finare danser som är mer i min stil.
Den här veckan ska vi även ha öppna klasser/titta på öppna klasser. Det ska bli kul och på Torsdag så ska några av oss danstjejer gå och se dansföreställningen Kamuyot (tror den stavas så). Det är ett israeliskt danskompani som har kommit till Sverige och ska uppträda i Bolands idrottshall (skabbigt). Sen så på Fredag så slipper vi ha engelska eftersom att dom som inte gjorde hör/läs förståelsen (nationella i eng) ska göra dom då, så vi som var duktig och kom dit och gjorde provet vi slipper den lektionen och får sluta typ 2 timmar tidigare. Vad skönt!

På Söndag så är det mors dag, men även min och Jonathan's 6-månaders dag. Har varit lite sisådär ibland, men jag älskar dig mer än någonsin <3

Även fast jag har skrivit ner en massa positiva grejer så känner jag mig ändå rätt så nedslagen ...

Pussycat Dolls present: Girlicious

Jag vet att du inte vill veta vilka som vann så klicka inte på länken :D


Klicka inte då :D

image149


Anledning till att jag kollar upp vem som har vunnit är att jag inte har tid och kolla på sånt där :D Sen så hade jag lust och vara elak :D

Fördomar

Ja, jag erkänner jag har blivit en riktig nörd-nörd och börjat hänga på lunar (igen!). Aja, nyligen så kollade jag på klotterplanket för alla som bor i Uppland och där hade en tjej skrivit såhär

pyret_92 F15 från Uppsala
Idag 15:30
ee sunnersta *låta som gottsunda folket*

Fy fan vad arg jag blev! Jag hatar folk som antar sånt där om folk som bor i Gottsunda! Visst, Gottsunda kryllar väl inte av välartikulerade, rika människor som jobbar som chefer på t.ex. Ericsson eller så, men när folk går runt och påstår saker om mig då blir jag arg. För jag är inte en s.k "gangster" (eller vad man nu än vill kalla det). Inte undra på att jag ljuger om vart jag bor när folk antar att man är en jäkla neandertalare som inte kan prata/skriva/uppföra sig som vanligt folk. För det är vad folk tror om människor som bor i sämre områden.

Nu vart jag bara mer arg när min mamma ska hålla på och säga en massa saker och inte lyssna på mig. Ärligt talat, finns det någon där ute som hör vad jag säger? Hallå! Ibland (vad säger jag, ibland? Jag menar mestadels av tiden då jag öppnar min mun) så undrar jag om jag är osynlig eller nåt.

Måste iväg till El Giganten också och fixa lite grejer med mobilen. Jag har så svårt och komma iväg till ställen när jag måste ta med mig folk, i det här fallet min mamma. Om jag ska iväg nånstans själv, då går det jätte bra och jag gör det nästan på en gång, men nu så har jag skjutit upp det här i typ 6 månader. Måste, måste, måste iväg snart!

Börjar bli hungrig igen, men jag tänker nog vänta ett tag och äta en ordentlig middag. Ska nog ta och börja fundera på vad jag ska äta, eller inte, blir bara mer hungrig då.

Hej hopp jag är en negativ jävel som borde sluta vara så sur mot folk, men samtidigt våga stå upp för mig själv och komma på bra och intressanta saker och prata om när jag träffar nytt folk.

Bra dag?

Dagen började kanske inte sådär super bra. Jag var jätte trött och funderade på och skolka från baletten, men jag var duktig, gick upp OCH så hann jag med 9.10 bussen :) När jag kom till skolan så var jag rätt så full av energi (om man jämför med hur jag annars brukar vara) så baletten gick bra. Efteråt så vart det lunch. Inte världens godaste, men den var ok :) Hade datakunskap och matte sen, båda gick bra :)

Jag vart dock på lite sämre humör nu ... Om du inte vill göra sånt när du ska träffa dina vänner, varför går det då så himla bra och göra det mot mig? Tycker det är lite elakt med tanke på att jag har anpassat mitt schema för dig, men nu så vet jag att jag kan göra hur jag än vill nästa termin då all min dans börjar igen. Sen så vet jag att jag inte behöver ha dåligt samvete om någon vill hitta på nåt med mig någon "opassande" dag.

Blir bara stepp idag, för allt har bara blivit skit med streetdancen.

Aja, måste iväg nu och baka inför imorgon, ska träffa Mira,Sofie och K då (verkar som om det bara blir vi).

Negativ

Vill skriva ner allt jag känner, men det kommer inte fram... Just nu så känner jag näst mest (notera näst mest) för att köra in huvudet i en tegelstensvägg och förlora mitt minne/min förmåga att tänka så himla mycket ... Det är ett av mina största problem, jag tänker för mycket ... Vad det än gäller så tänker jag för mycket och tillslut så blir det bara negativt tänkande ... Jag är en extremt negativ människa, i nästan alla sammanhang så är jag det ... Läste igenom min blogg lite hastigt här om dagen och den började rätt så positivt, men sen så vart den gradvis mer negativ och ännu mera negativ ... Vad tråkigt det måste vara och läsa en sån här blogg .. egentligen.


?

Har typ två positiva saker att skriva

1. Min danslärare  i jazz (Hea Ekstam) tycker att jag är jätte bra på och dansa och så tycker hon att jag har stor potential inom dansvärlden, or something like that. Jag måste dock få bättre självförtroende ... Som om jag någonsin kommer få det.

2. Har äntligen lyckats göra två lite halvkrassliga piruetter i våran dans. Måste lära mig och spotta ordentligt ... Inte spotta bokstavligen utan lyckas vända på huvudet snabbt i snurrar/piruetter.


Längtar inte till sommaren heller ... Kommer inte ha nånting och göra då .. Kommer bara sitta inne och ha tråkigt och jag kommer nog inte höra av mig till nån heller. Sån är jag, ego och tråkig...


Jag är en tråkig jäkel

med ett blåmärke på min arm ...

Tis: Skolka från idrotten/musiken ...Åka hem, packa, åka till nån second hand affär, köpa en tröja (var dock ute på jakt efter en klänning), åka till Jonathan

Ons: Valborg, åka ner på stan och kolla på forsränningen, inte orka kolla på ankorna, åka hem och äta, klippa mig, åka hem till Jonathan

Tors: Nada

Fre: Åka och bowla med Jonathan, hans pappa och hans ena bror

Lör: Följa med när Jonathan övningskör, hitta en massa glass i frysen

Sön: Vara dödshungrig

Gjorde säkert annat, men jag kommer inte på vad det kan ha varit. Aja, det var typ min vecka ...

RSS 2.0