Be afraid, be very afraid


Wild and not so crazy

Om det inte hade varit för att jag tar studenten om 6 veckor så hade jag nog klippt av håret här och nu och färgat det.... Men jag vågar inte göra nåt så drastiskt ifall att det blir skit fult... Studentmössan är ju trots allt inte tillräckligt stor för och täcka en katatstrof!

Hade kanske gjort en Sonya


Stackars lilla Book

Ja stackars lilla Book

Jovisst, det är synd om henne, ingen ska behöva gå igenom så många hemska saker på så kort tid, men ... hallå? Attentionwhore? Vem går ut i media och berättar om sånt som om det vore en jäkla dagbok? Är så trött på Ö-kändisar som inte fattar att deras 15 minuter i rampljuset är över! Räcker det inte med att säga "jag går igenom mycket just nu, så jag kommer att ta en paus från arbetet ett tag" eller något liknande...

Studentklänning, check!

Japp du läste rätt, nu har jag fixat min studentklänning!
Jag gick till en affär och hittade ena delen, var inte super förtjust i den, men tänkte "äsch vadfan, man lever bara en gång", så jag köpte den, så gick jag och prövade den delen med några andra delar. När jag väl stod och prövade dom två delarna ihop så såg det först hemskt ut, men sen så fixade jag överdelen lite grann  och ja.... JA, där var min drömklänning! Så nu hoppas jag verkligen att det går och sy ihop den, annars så kommer min klänning att se ut som typ en brudklänning :O Hursomhelst så är jag skitnöjd, det kommer att bli riktigt najs! :D

Gjorde även nationella i Svenska B idag. Tror det gick bra, jag skrev typ 8 A4 sidor, så jag fick iaf ihop nånting ;)



Glad häst, GNÄGG!

Inspiration!

Är på bättre humör nu och har äntligen börjat få lite inspiration till vad jag ska vara på vår skiva :D Jag är typ 99% säker på vad jag ska vara, det är en simpel "dräkt", men ändå rätt så effektfull ;)



 

 


Vilken skit dag!

Ja vilken jävla skit dag det har varit...

Först så går jag upp och ser att det faller ner snöblandat regn från himmelen... JAHA KUL! I protest mot detta bestämmer jag mig för att ta på mig långkalsonger, vinterjacka, vantar och mössa. Efter det berättar Therese att vi har fått ett mejl från vår engelska C lärare.. Det bådar ALDRIG gott. Sen så är det dags för balett, min lärare hatar mig, jag tror hon gör det för att hon är så himla rysk i sitt sätt att undervisa, hon vill att en ballerina ska vara smal SMAL SMAL SMAL SMAL SMAL och de tär inte jag, jag ser ut som en flodhäst, så det är därför hon hatar mig.
Sen så ska jag och mamma fixa plakatet till studenten, det går bra förutom att gubben i kassan är rätt så otrevlig, han försöker pracka på oss nallar och skit också, han säger "köp det nu, för det finns inte så många"... HÅLL TRUTEN GUBBSTRUTT JAG VILL INTE HA NÅGON JÄVLA NALLE PÅ MITT PLAKAT!!!!
Efter det blir det en massa strul med mat som min kära mor har köpt... orkar inte berätta om det, suck säger jag bara...

SKIT BAJS SKIT DAG!!

Vilken skit dag!

Ja vilken jävla skit dag det har varit...

Först så går jag upp och ser att det faller ner snöblandat regn från himmelen... JAHA KUL! I protest mot detta bestämmer jag mig för att ta på mig långkalsonger, vinterjacka, vantar och mössa. Efter det berättar Therese att vi har fått ett mejl från vår engelska C lärare.. Det bådar ALDRIG gott. Sen så är det dags för balett, min lärare hatar mig, jag tror hon gör det för att hon är så himla rysk i sitt sätt att undervisa, hon vill att en ballerina ska vara smal SMAL SMAL SMAL SMAL SMAL och de tär inte jag, jag ser ut som en flodhäst, så det är därför hon hatar mig.
Sen så ska jag och mamma fixa plakatet till studenten, det går bra förutom att gubben i kassan är rätt så otrevlig, han försöker pracka på oss nallar och skit också, han säger "köp det nu, för det finns inte så många"... HÅLL TRUTEN GUBBSTRUTT JAG VILL INTE HA NÅGON JÄVLA NALLE PÅ MITT PLAKAT!!!!
Efter det blir det en massa strul med mat som min kära mor har köpt... orkar inte berätta om det, suck säger jag bara...

SKIT BAJS SKIT DAG!!

Life goes on

Livet går vidare och jakten efter en ny klänning fortsätter

Hittade två fina Underdelar igår, ni ska få hjälpa mig att välja vilken som är finast! :)



Den här

eller

Den här


Drömklänning...

Åh, hittade precis en helt perfekt klänning till studenten, synd bara att den var för glittrig och att jag hatar mina armar :( Om det inte hade varit allra främst för att jag avskyr mina armar så hade jag nog klickat hem den nu på en gång, den är helt magisk... Min mamma visar inte heller någon större entusiasm över klänningen, verkar som att det bara är jag i hela världen som vill ha en fin speciell klänning till studenten, alla andra är bara "mah"... WTF?!

Vart är du mina drömmars klänning/topp + kjol? Komsi komsi komsi, såja va inte rädd, jag ska ta väl hand om dig... Visa upp dig för alla, göra alla avundsjuka med just dig, om du bara vill komma till mig .... KOM TILL MIG SNÄLLA!

Här är den... den förlorade klänningen, visst är den underbar? Det är just därför jag inte tänker skriva nån länk till den ifall någon liten tönt försöker beställa hem den! Nejnej, om jag inte kan få den då ska ingen annan heller få den!!! GRRRRRRRR

 

I <3 u bby


Doo daa doo daa!

I fredags hade  nationellt prov (muntligt), det gick rätt så förjävligt... Fick ingen inspiration alls, kom på vad jag skulle prata om dagen innan... ILLA ILLA!
På fredag är det nationella igen, denna gång skriftligt... det bådar inte gott. Jag får kramp i hela handen efter att ha skrivit i typ 10 minuter... och vi ska sitta där från 8.30-14.00!!! Jesus ge mig styrka... Ska iaf köpa MASSOR med naturgodis. Choklad + Nötter = Sätter igång hjärncellerna. Någon juice ska jag nog också köpa, måste ju få i mig lite vitaminer och skit! En macka kan jag också ta och göra... Ok det här är ingen mat blogg... iofs så älskar jag mat! Nam nam nam...

Aja, skitsamma, jag har nationella på fredag och jag ska ta med mig naturgodis, juice och en macka eller två! THERE

Ska äta klart min banan nu, den är så himla god du har ingen aning WALLA!

 

Bara i Sofias blogg alltså, HAHAHAHA!


Hair

Mitt nyklippta hår, eller nyklippt kanske det inte är, klippte ju det igår, oh well :P


Chop it off!

Ska alldeles strax gå och klippa mig, ska bara duscha först så frisören slipper sticka in händerna i min flottiga djungel (HAHA, det lät snuskigt!)

Musse ligger här bredvid och halvsover, MYSKATT!! Ska gosa ner mig i hans mage snart, den är så fluffig och härlig... sen så ska jag duscha ;)

 

Hejdå håret


Helg i april

Påsklovets sista helg är nu över... Lovet har varit jätte skönt!
Igår åkte jag till Gävle och träffade Jonas och senare på kvällen min bror, det var riktigt trevligt. Upptäckte att "coffehouse by george" är ett riktigt najs fikaställe, måste testa det här i Uppsala, för det i Uppsala var jättebra :)

Var ut till Sulan idag och hör och häpna det gick att rida henne idag! Det var jättetrevligt, vi begav oss ut på ridbanan och gick runt där i ungefär 20 min, hoppas det är fint väder på Fredag, då ska jag ut igen.
Innan jag och Thom gick dit så satte vi oss och åt lite, det var jätte mysigt. Kom fram en svart fluffig katt som ville mysa, den fick lite räkor från min sallad också, tror den gillade det! :D

Jag har bara ätit onyttiga grejer under hela lovet så nu känner jag nästan att jag är lite sockerberoende... Hoppas inte det ställer till det alltför mycket i skolan! :O

Älskar våren så himla mycket!


 

Gjorde flätor på Sulan häromdagen :D


Förtjänar inte och sova

Känns så just nu... Jag ska upp 10.20, tar tåget till Gävle 12.19 sen får jag se vad dagen bjuder på :) Aja, sömnen ... Börjar skolan igen på måndag, känns som att jag måste sova lite för och kunna lägga mig tidigt imorgon kväll, får hoppas att det funkar..

Känns så himla bra att våren är här nu!

Helt underbar kväll!!

Herregud, vilken underbar kväll jag hade igår, helt crazy! :D

Det började med att jag var grymt opepp, det var bara jag och Sofie som skulle ut, alla andra party-poopers hade dragit sig ur. Aja, fick iaf syn på Linus som var online på msn, så då frågade jag honom om han ville med ut. Sure thang det kunde han tänka sig.

Jag vart typ 1% mer pepp av det, den procenten sjönk när jag missade bussen. Aja, lyckades iaf ta mig in på VIP innan 21. Väl där inne gick jag och Sofie en liten runda och anslöt oss till Linus. Vi köpte lite dricka och satte oss i en soffa mittemot en kille. I början tänkte jag att han var en riktig tönt, en full sådan, så han fick inge uppmärksamhet. Han började så småningom prata med oss och det visade sig att han avr riktigt trevlig, även hans vänner som kom senare. Vi började prata om en massa och vart bjudna på dricka, hoohooooooo! :D Efter det vart det massor med dans, dricka och trevligt sällskap, den bästa kvällen nånsin!

Runt 2 började vi bege oss mot stationen, men väl där insåg vi att det inte gick EN ENDA BUSS! Haha, så då messade vi Linus och frågade om han hade en sovplats åt oss, sagt och gjort helt plötsligt låg vi en bäddsoffa alla tre och sov :D Vi gav oss iväg därifrån runt 6.30 imorse... Jag somnade här hemma någon gång runt 8 och sov ända tills typ 13.

Alltså, fyfan vilken lyckad kväll!


Hästflickan!



Haha det var uv-ljus på dansgolvet så det lös om mig :D



RSS 2.0