Studentklänning och inbjudningar

Igår skickade jag ut inbjudningarna till min studentmottagning, får se om någon kommer nu då :)

Idag fick jag tillbaks min klänning, vart inte helt 100 % nöjd, men det går nog och fixa så att den blir riktigt fin :) Hittade även ett par skor nere på stan... Har redan köpt ett par, men jag funderar på om jag ska ha dom på kvällen, eftersom att dom är så bekväma. Ska nog köpa dom andra och pröva med klänningen, vem vet det kanske blir en match made in heaven?

Jag tror jag har haft för höga förväntningar när det kommer till studenten. Jag trodde att betygen skulle vara satta vid det här laget så att man bara kunde gå runt och chilla... Trodde klänningen skulle bli helt underbar, men den vart bara medelmåttig... Trodde min idé om skorna var skitbra, men den var väl kanske inte det... Trodde lokalen till min mottagning skulle vara jättefin, men den är rätt så sunkig... Och i det området där lokalen ligger så bor det en massa äckliga människor som jag är rätt så säker kommer hålla på och störa oss under mottagningen, dom kommer säkert titta in och be om mat och skit...
Nej, just nu känns studenten bara helt jävla medelmåttig! Jag hatar när man måste lita på folk för att dom ska fixa saker åt en, det är därför det här bara har blivit medelmåttigt...
Om jag hade KUNNAT sytt min egen klänning, då hade jag gjort det. Om jag hade beställt den lokalen jag egentligen ville ha då hade det blivit bra. Om jag bara hade fått göra allt själv, då hade det blivit bra... Folk förstår inte vad jag menar när jag förklarar, dom ska alltid lägga sig i och tror att dom vet bättre än mig.

Nej vadfan, det är min student, det är enda gången det bara handlar om mig (förutom typ födelsedagar, men det firar jag aldrig såhär stort), kan inte jag få som jag vill då?

Jaja, jag ska köpa skorna imorgon så får jag som sagt se vad som händer. Har inga större förväntningar... Ska inte ha det from nu, blir bara besviken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0