Årets första inlägg

Det här är då årets första inlägg

Sen jag skrev sist har jag hunnit genomföra typ 5 julshower (orkar inte räkna, så det blir på ett ungefär), dom gick rätt så bra och enligt många lärare som har varit där länge och gamla elver så var det den bästa showen på länge, alltid kul att höra sånt :) Jag måste dock erkänna att jag i princip aldrig var pepp på någon av showerna, jag ville bara att allt skulle vara över!

Efter det råkade jag ut för en riktigt trevlig förkylning, fick väldigt ont i halsen, hostade och hade ont i huvudet. Den är fortfarande inte helt över, jag har fortfarande slem i halsen och hostar, men det gör inget jag mår bra i övriga fall.

Veckan efter julshowerna var det dags för ett extremt efterlängtat jullov! Samma dag som det vart lov kom Kung Henry till vår skola och uppträdde, det var första gången jag hörde honom och till min stora förvåning så var han faktiskt bra! Hans dikter var även väldigt ... tänkvärda, haha.

Söndagen den 20/12 vart det minijul hos självaste Sofie Melin, där vart det trevligt sällskap, våffor, julshow på dvd, glassplitter på golvet, gosiga katter, julklappar och lite annat. Väldigt trevligt!

Sen dess har det varit jul, den spenderade jag, min bror och Thom här hemma. Vi (jag och Thom) gjorde iordning lite god julmat såsom hemmagjorda köttbullar i sås, potatis, prinskorv osv. Dagen därpå åt vi julmiddag igen med min mamma, hon hade jobbat dagen innan det var därför vi firade jul två gånger.
Fick inga speciella julklappar, men det var för att jag inte hade önskat mig något, jag sa åt min mamma att satsa på nåt stort till studenten ;)
Fick dock Sims 3 av Thom (och min bror, men den ska bli utbytt mot expansionen), den vart jag väldigt glad över!

Till nyår så åt jag, thom, mamma, hennes pojkvän, thoms pappa och hans två bröder middag här hemma hos oss. Det vart mycket god mat, trevligt sällskap och helt enkelt väldigt mysigt ... Efter det åkte vi till Almunge och sköt lite raketer och kollade på film.

Förutom dom där "stora" sakerna som jul och nyår så har jag även tagit hand om en helt odräglig, hemsk hund lite då och då vid namn Nagga... Hon är en ouppfostrad dobermann som jag hoppas jag kan få MYCKET pengar för om jag tar hand om. Det är första gången jag ogillar ett djur så mycket!

Sen så har jag varit ute till mitt skötebarn Sulan, haha. Det är en häst ute i Gunsta/Funbo som jag är medskötare till. Det är super kul att rida igen, men även läskigt. Vågar knappt trava med henne, men det blir bättre och bättre för varje gång jag är ute hos henne :)

Skolan börjar snart igen och jag har ångest... Har så himla många läxor som jag måste göra klart innan skolan börjar igen... Min plan är att göra dom på tisdag, onsdag och torsdag, då MÅSTE jag bli klar med dom! Förutom det så har jag annat som jag också måste göra... T.ex projektarbetet, hela min själ skriker "NEEEEEEEJJJ!!!" så fort jag tänker på det. Jag har precis klarat av en miljon shower, jag orkar inte med en till! Aja, jag måste som sagt göra det .... Tur att det typ är mindre än ett halvår av skolan, efter det ska jag CHILLA!

Ska iväg och hämta byrackan om en timme (gud nej ....), måste prata med den odrägliga hundens odrägliga matte (gillar inte matten heller, skitskum kvinna det där) om hur mycket pengar jag ska få och så ... I WANT MUCHO MONEY!


Kommentarer
Postat av: mira

wow sofia på en hästrygg :D men lova mig att du aldrig blir en dryg fjortis-häst-tjej ;D ser fram emot att träffa dig igen. :)

2010-01-03 @ 21:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0