Studentmössa och Musses kastrering

Igår var det dags att beställa studentmössan ... Gud vad läskigt det var!
Innan vi beställde dem var man väl lite förväntansfull, men jag hade ingen aning om hur mycket grejer man var tvungen att fixa! Vi kom in och fick testa en massa storlekar, min storlek var 57, sen så gick dom igenom de olika modellerna och så, där började paniken kicka in. Jag trodde bara det fanns en modell!
Vi fick därefter sätta oss vid en dator och börja designa våran alldeles egna studentmössa, jag satt där i lite mer än en timme och försökte komma på om det såg snyggast ut med "dans" eller "2010" där bak, tillslut vart det 2010 där bak. Jag vart väldigt nöjd med den även fast jag inte tycker att den lila stenen är den allra snyggaste, men hellre den än att välja typ en grå eller nåt som typ stod för Bygg/Fordon! Usch nej, här stödjer vi estetarna!

På dagens schema stod det kastrering. Vi kom till kliniken lite innan 16 och satt kvar tills det vart klart runt 17, själva ingrepet tog dock runt 30 min eller nåt. Så det gick väldigt snabbt, men gud vad hemsk jag känner mig nu. Musse är en liten kämpe och gick ut ur buren direkt. Man såg/ser att han hade väldigt ont, kall är han också. Han ligger just nu bredvid mig i soffan (vet inte om han sover) med en handduk över sig. Ska ställa fram mat runt 19-20 tiden, får se om han har vaknat då och vill äta. Han har trots allt inte fått något sen typ 7 imorse, stackaren ... Men jag gjorde det för och slippa få en massa än så länge oönskade kattungar.

Jag ska äta snart och efter det göra klart mitt "speech" tills imorgon, är fortfarande inte helt säker på vad jag vill prata om ... Jaja, det kommer säkert att dyka upp i en vision haha

 

Mina älsklingar igår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0