Can't read my, can't read my, no you can't read my poker face

Har haft fullt upp här hemma med allt som måste göras nu när mamma inte är hemma... Hon opererade bort gallblåsan i Måndags, allt gick bra, men hon såg mer eller mindre döende ut precis när hon hade vaknat upp... Aja, dagen därpå så var hon uppe och gick så hon mår iaf hyfsat bra :)
Hela det här med och ta hand om ett hushåll mer eller mindre helt ensam är inte kul, att bo ensam (i en egen lägenhet) är ÖVERSKATTAT! Jag har ändrat mig totalt och avundas inte alls de som bor ensamma (såna som är i min ålder typ). Det är inge kul att HELA TIDEN behöva diska, laga mat, handla mat och samtidigt veta att man inte kan be sin mamma om hjälp. Kan förstå om det hela blir lättare om man har en förälder att kontakta ifall att man t.ex går i skolan tills ungefär 16 och verkligen inte orkar köpa bröd och ber mamma/pappa att köpa en limpa åt en. Fast jag har inte haft någon under de här dagarna (bara Thom, dock inte idag).
Slutade jätte sent idag och hade inge bröd här hemma... ALLS! Så efter skolan (slutade typ 18.30 idag) så var jag tvungen att bege mig till Gottsunda Centrum och handla... Roligt? Nej! Och efter det var det bara att börja med maten direkt, göra engelska läxan och ta emot typ 400 samtal från en massa olika människor.
 Aja, jag tänker nog stanna kvar här hemma ett tag till och njuta av att man får hjälp med att diska, handla, laga mat, tvätta kläder, vattna blommorna och allt annat skit som hör till att bo ensam :)
Mamma = Underskattad
Eget boende när man är ung (inge hjälp av föräldrarna då vill säga!) = ÖVERSKATTAT SÅ IN I HELVETE!

Förlåt om jag skriver lite halv slarvigt, men jag orkar verkligen inte sitta och skriva som en jäkla akademiker ... eller nåt. Är utmattad, fysiskt och psykiskt sett... Fast nåt som verkligen piggar upp just nu är vädret.. Det är inte så varmt, men åh... Himlen är blå, solen skiner och snön har börjat smälta! Jag vill nästan gråta av lycka, har väntat på våren så himla länge! En annan sak är att vi har studiedag på Fredag! ÅÅÅÅÅÅÅHHHH *cyber glädjetårar*. Studierdagar är något av det bästa som finns! Jag behöver verkligen det.

En annan sak som gör mig glad är att jag med ca 99% säkerhet ska få jobba som dagmatte (börjar nästa vecka). Ska hjälpa till att ta ut 3 hundar. En av dem (Smulan) ska få valpar, om hon inte redan har fått dem. Hon var höggravid när jag träffade henne i Måndags och jag har inte fått något svar på mitt mejl än, så jag tror nästan att hon har fått sina valpar nu. Aja, jag ska iaf titta till valparna så att de mår bra och så och gå ut på kisspauser med resten.
Jag träffade dem som sagt i Måndags och dom var helt underbara. Två av dom var chihuahua blandraser medans den tredje var något annat, liten den med. Kvinnan som äger hundarna verkade seriös, till skillnad ifrån dom andra, så jag hoppas verkligen att hon hör av sig igen :)

Det var allt för denna gång, ska nog gå och lägga mig snart... är tröööööööööööööööööööööööööööööööööööt *gäsp*!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0