Snark

Snart blir det mat... Jag ÄLSKAR mat och det syns på mig ... Mat är härligt på många sätt och vis ... Aja, sen efter det så ska jag ta ett bad ... Jag har verkligen fått dille på bad med tända ljus, det är så himla härligt! Testa det. Efter det blir det lite tv-tittande, kanske lite top model (love it) och sen så kanske man ska sova :)

Idag så hade vi våra första dansträning, vi fick lära oss en "sekreterar dans" som ska vara med i Urine Town (vår musikal som skolan ska sätta upp i år). Vi fick även ta lite mått hos mode och scen (de ska sy våra kläder). Det var hemskt, jag hatar och ta mått ...  Hoppas kläderna blir fina iaf :) Sen så har våran balett lärare Aurora tagit kontakt med de på DigIt om att vi vill ha tåspetsskor, så det kanske kommer någon på Måndag och låter oss pröva ut några :) Yay! Måste dock erkänna att jag är lite orolig.. Jag har hört från väldigt många håll att man ska hållit på med någon slags dans (helst balett) i minst 4 år innan man börjar med tåspetsskor och det finns vissa i vår klass som inte har dansat så mycket... Så man är ju lite orolig för att dom ska skada sig, men Aurora vet nog vad hon håller på med :) Är seg och trött och .. ja det mesta just nu ...



Jag får typ varje vecka mejl från en kvinna i Australien som är expert på dansares kroppar och tåspetsträning och hon har laddat upp en massa super bra videos där man får veta hur man ska "bryta" in skorna (+ en massa annat), dom ska jag kolla på extra mycket nu. Man vill ju inte dansa i ett par tegelstenar :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0