let there be light

Ännu en skolvecka avklarad. Denna vecka har varit jobbig, igår skulle en uppsats vara inne (jag fick skriva om brittiska ostindiska kompaniet, kul? NEJ!) och idag så skulle en orsaksanalys vara inne. Man skulle skriva om Gustav Vasa och Ludvig XIV av Frankrike, delen om Gustav Vasa vart bra, men sen så gav jag bara upp och skrev ca 1 sida om Ludvig (hade skrivit 2 om Gustav). Hoppas nästa vecka blir lite lugnare...

Aja, men nu så ska jag inte skriva om såna tråkiga saker :) ..


... fast ärligt talat så orkar jag inte riktigt skriva nåt ... Är så himla seg i huvudet.

På måndag ska dans 2orna och 3orna till Tiundaskolan och visa upp lite danser från julföreställningen... Förlåt, men jag är grymt trött på dom där danserna, eller vissa är mer okej än andra, men alla är mer eller mindre enormt uttjatade. Aja, vill man bli en dansare så får man väl stå ut med och göra samma dans om och om och om och om igen ... Äsch ska inte gnälla, kommer säkert att bli kul :) Hoppas det kommer fram lite nyfikna människor efteråt. Det gjorde det förra gången på Gottsundaskolan, det var trevligt :)

På tal om dans och julföreställningen, så har jag (tror jag) lyckats välja ut 2 låtar som jag ska koreografier till, den ena vill jag dock samarbeta lite med några andra för och få till den perfekt :D Fast jag får se hur det blir :P
Den ena hade jag tänkt mig skulle innehålla mycket hopp och sånt.. Lite mörk och skum, men cool ;) Den andra tänkte jag skulle vara lite mer komisk. Båda ska såklart vara jazz, men i den "mörka, mystiska" kanska man slänger in lite balett influerade steg/armar :) Där ska det inte heller vara med så mycket folk, bara tre... Hmm nyfiken ? ;) Haha

Just det idag så var det bara jag och Sofie som var med på jazzen i skolan :D Jätte trevligt, man fick lite extra coaching och det kändes även som att vi fick göra lite svårare grejer. Alltid uppskattat! Sen så på samhällskunskapen så fick vi mest diskutera en massa runt omkring massmeda, t.ex hur mycket vi använder oss utav det under en dag. Jag och Sofie kom fram till att det går åt ca 7 timmar åt det... Det är mycket det! Detta inkluderar dock tidningar, radio, tv och datorn...

Förresten så tror jag nästan att jag tänker önska mig en massage i födelsedagspresent, jag är helt otroligt stel i ryggen och så har jag ont.. :/  Skulle vara så skönt om någon professionell (inget fel på "amatör" massagerna man brukar få  :D) kunde mjuka upp hela ens rygg riktigt ordentligt. För just nu så känner jag mig som en alldeles för uppstoppad piñata. Haha en piñata till ens födelsedag skulle inte sitta helt fel. Fast jag har inte ens sett en och vi chilenare håller inte direkt på med sånt, är mer typ mexikanare som gör sånt.  Fast det stoppar ju inte mig från och trycka i mig en eller två tacos då och då. Mmmm, tacos är ljuvligt! Haha oj vad det här spårade ur nu :D

Ska ta och sluta skriva nu och kanske ta och äta .... en gul kiwi! Fy tusan .... GOTT!

Adios amigos! + alla andra som kanske inte är mina amigos :P



Greetings!

Ps OMG, jag upptäckte precis att mina fingrar ser helt spejsade ut på den här bilden!!!! :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0