Otacksamma människor

Förstår mig inte på folk som gnäller på Sverige hela tiden... Korrigera mig om jag har fel, men jag har fått för mig att det är rätt så lätt att flytta till ett annat land förutsatt att det är med i EU eller nåt sånt. Så varför flyttar inte bara de där otacksamma människorna till ett annat land?
Tänk hur himla mycket värre de hade kunnat haft det! Visst, jag har också mina små gnälldagar då jag gnäller över vädret och så, men jag går inte runt var eviga dag och whinar om hur dåligt Sverige är. Jag tycker Sverige är toppen! Jag älskar det. Jag är glad att min mamma valde att flytta hit istället för att stanna i Chile. Visst ibland har man sina moments då man önskar att hon typ hade valt Bahamas eller nåt sånt istället haha, men jag tror ändå att Sverige är bättre i slutändan :)

Så sluta gnälla och gör nåt åt saken! Ut med de otacksamma och in med de tacksamma säger jag! (det vill säga invandrare som vill bo på en bättre plats och är villiga att lära sig språket, anpassa sig till samhället och så)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0