Mycket man inte förstår

Såg en dokumentär igår som handlade om tidsuppfattning, man tog bland annat upp en av Einstein´s teorier. Han påstod att tiden går snabbare/långsamma desto närmre man stod något stort. Man testade denna teori genom att skicka en ljudssignal till jupiter (tror jag) och sen så skulle man kolla när ekot kom tillbaks till jorden. Man upptäckte att ljudet saktade ned när den åkte förbi solen, alltså bevisade man Einstein´s teori om att tiden går långsammare bredvid stora föremål.

Häftigt att det finns så många olika saker här i livet som man inte förstår sig på ... Kommer vi t e x någonsin att få reda på hur allt startade? Var det big bang? Vad fanns innan big bang isf? Var det gudarna/gud som skapade oss? Hur skapades då dessa gudar/gud? Vad finns utanför universum? Expanderar det? Står det still? Finns det liv i rymden? Finns en jäkla massa frågor som iaf jag skulle vilja ha svar på, men det lär jag nog aldrig få.

Mitt liv flyter på som vanligt :) Jag njuter av det härliga vädret och ja ... allt runtomkring det/livet :)  Musikalen har snart premiär, så man får testa en massa olika kläder. Sen så går man runt och oroar sig för att man kanske gör fel på någon dans och så har ingen sagt det haha.

Just det, häromdagen så rakade jag av Thom allt hans hår, haha. Jag trodde det skulle bli en sån där snygg rakning då det är kvar hår, men det vart väldigt väldigt lite hår kvar på hans huvud. Fast som tur är så växer det ut väldigt snabbt, så nu ser det bra ut :)

Det var nog allt för denna gång :)



Utsikten från mitt fönster



Solen skiner skönt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0