Renässansen

På So'n så håller vi på och lär oss lite om Medeltiden och nu så ska vi göra ett eget arbete om något som inträffade under medeltiden. Först så hade jag valt "vilka djur man hade och vilka av de man var villig att äta under kriser", men jag insåg nyss att det inte är en händelse som har inträffat direkt så jag tänker skriva om Renässansen ... Jag är dock lite orolig över att det inte riktigt klassas som något som inträffade under Medeltiden... För jag vill INTE göra om arbetet sen! Så om någon vet något om det så skriv till mig!

Stannade hemma idag eftersom att vi bara skulle ha dans och jag känner fortfarande att jag inte riktigt är redo att börja träna igen. Fast imorgon så ska jag börja igen, oavsett hur jag mår.


Uppdatering: Jag kollade på Wikipedia igen och det står såhär om renässansen "Renässansen (av franskans renaissance, "återfödelsen") är den period då medeltiden avslutades och antikens kulturarv sägs ha återuppväckts." Cursed! Då kan jag inte skriva om det ... Får fortsätta leta efter nåt "roligt" att skriva om... Suck... Jag hade velat skriva om Digerdöden, men jag är säker på att dom flesta i klassen har tagit det. SUCK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0