Bråttom

varför har en del så bråttom här i livet? Jag personligen har inge bråttom alls med nåt... Känns det som  iaf... Ta t.ex körkort, vet jätte många som vill ta det samma dag som dom fyller 18, men varför? Är det för och vara mer självständig och kunna åka överallt när ni vill eller är det för och kunna skryta om det? Jag personligen bryr mig inte så mycket om körkort, har inte ens börjat övningsköra, men det är pga olika anledningar. Sen så tycker jag att det är dumt och ta bilen hela tiden
1. Dom släpper ut en massa avgaser
2. Man får typ ingen social kontakt
3. Dom är dyra och köpa/ha (om man nu själv betalar för allt)

Är det så nuförtiden att man måste göra allt som blir lagligt och göra den dagen man fyller 18? Vad tråkigt och knappt kunna göra något senare ....
Aja, jag har inga problem med och ta bussen ett tag till :) Sen så vill jag inte skaffa bil än eftersom att jag inte riktigt vet hur min framtid kommer se ut. Jag är väldigt sugen på och flytta utomlands senare i livet och då är det nog inte så smart och ha en bil här i Sverige.

"Carpe diem quam minimum credula postero" (fånga dagen, lita ej på morgondagen). Du trodde väl inte att jag var så smart? Jag kopierade det från wikipedia haha :P



Tut-tut här kommer jag :D

Kommentarer
Postat av: Sophia

Men bara för att man har körkort betyder ju inte det att man åker bil jämt, och dessutom ger körkort bättre och mer jobb, eftersom vissa jobb faktiskt kräver körkort.

Och även om du nu ska flytta utomlands så kan man ha ett körkort här, det hindrar liksom ingenting. Finns ingen nackdel, man har det hela vägen i livet, och man tar det nu istället för sedan. Det är allt.

Vissa tar det sen, vissa tar det nu. Precis som vissa ska supa bara för att dom blir 18, medans alla inte gör det.

2008-10-14 @ 16:33:13
Postat av: Sooz

Bra att du har en egen åsikt, men jag tycker inte man behöver ha så bråttom i livet ... Ta var dag som den kommer :P

2008-10-14 @ 21:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0