Sammanfattning av veckan

Här kommer en sammanfattning av vad som har hänt under den här tiden som jag inte har bloggat.

Mån (julafton):
Kommer inte ihåg vad jag gjorde på morgonen så kan börja berätta om eftermiddagen.
15.00 Satte jag mig i vardagsrummet för att kolla på det där välkända programmet som de flesta (inte alla) brukar titta på på julafton.
Min kära broder som också var där ville dock inte titta på detta program eftersom att han har sett det nästan varje år i ungefär 24 år, så jag fick kolla ensam medans han stal tv:n i mitt rum och mamma gjorde maten.
Medans jag satt och kollade på det här programmet så fylldes jag av såna dära äckliga "jag-är-så-vuxen-och-får-nostalgi (det där vart väl rättstavat?)-känslor-varje-gång-jag-ser-något-från-min-barndom" känslor och vart nästan tårögd *gör "the weird eye"*.
Efter programmet så vart det mat (halleluljah!).
Vart bl.a. prinskorvar,potatisgratäng,kyckling (ingen idé att göra kalkon eftersom att nästan ingen äter den), köttbullar m.m.
Efter maten så öppnade vi julklapparna.
Mamma fick (av mig och brorsan) ett fotbad (brorsan), en greatest hits cd med queen och en anti-förkylnings honung med pepparmint lukt/smak (av mig).
Borsan fick en wobble-head apa med fez och ett presentkort av mig. Sen så fick han lite av mamma som jag inte orkar skriva upp.
Jag fick godis och nässmycke av Sofie, spargris av Mira, en inbjudan till KoRn's konsert i Feb av min bror, tröja, örhängen, bok m.m. (kommer inte på nå mer)

Presenten brorsan fick av mig




Tisdag:
Jag vaknade upp och var väldigt glad av 2 bra orsaker.
1. Jag och Jonathan hade varit tillsammans i en månad.
2. Jonathan skulle komma hem till mig (vi hade inte setts på ungefär 3 veckor *gaaaaaaah*) och stanna tills nyårsdagen
Så jag gick och duschade och senare vid 15.30 så kom min sötboll.
Det första vi gjorde var att käka. Måste ha varit nervöst för J med tanke på att han vart tvungen att sitta vid samma bord som min mamma och min bror haha, men det gick bra och min bror åkte hem till Gävle efter det.
På kvällen så fick vår gamla video flytta in i mitt rum (vi har köpt en ny) så då kunde jag och J sitta på mitt rum och kolla på film. Den första vi såg var en rolig film som jag tror att det flesta har sett. Ska inte säga vad den heter, men kan ge en liten ledtråd: En kille som heter Måns i filmen använder en p*enispump :D Haha sorry kom inte på nån bättre ledtråd.


Från Ons - Sön så gjorde jag och J samma sak varenda dag (haha). Vi handlade, kollade på film/tv, spelade sims,  sov och åt :P Finns det nåt bättre sätt att spendera sitt lov än så ?:D
<3

Mån (nyårsafton):
Vi vaknade upp och kollade på Emil i lönneberga (orkade inte med ledtrådar) och åt frukost.
Efter det så kollade vi på tv,åt och dammsög (jag) lite.
Kl. 19.45 så gick min mamma och jobbade (skulle jobba natt, passande va?) och så började vi kolla på grevinnan och betjänten. Första gången jag såg den faktiskt, den var helt okej, men antar att man måste se den flera gånger för att liksom komma in i den och se den som en tradition, precis som jag gör med programmet som sänds 15.00 på julafton :P.
Efter det så började jag baka pizza. Först så gjorde jag bara en sats, men den vart alldeles för liten, så jag gjorde en till och då vart det helt ok.
Sophia och Jonas kom runt 20.50 och det första vi gjorde var att utbyta presenter. Jag fick hårspännen, smink och hudkräm och Sophia fick en bok och örhängen av mig.
Efter det så dukade vi och började äta. Pizzan vart faktiskt god + att vi hade det jätte kul.
Efter maten så åt vi efterrätt vart nån citrongrej och kexchokladpaj som Sophia hade gjort. Var jätte gott, men lite synd att Sophia hade glömt smörja formen så hela kexchokladpajen fastnade och vart som en stor boll på tallriken :P Haha.

Efter det så kollade vi på Primeval, den var helt ok och efter det så gick vi ut och kollade på fyrverkerierna.
I början så gick det bra, men sen så råkade några sikta fel och sköt en raket rakt emot en bil/några som stod och kollade på fyrverkerierna! Som tur var så kom ingen till skada.
Efter det så hörde vi hur en hund skällde förtvivlat så vi tänkte vemfan tar med sig en hund ut på nyårsafton?! Då såg vi att det var en schäfer ungefär 50 meter ifrån oss som var helt skräckslagen, men matten verkade inte fatta det (hon såg för vörigt ut som en dum fjortis på typ 15) så hon bara skrattade åt att hunden var helt hyper och skällde som en galning.

Senare när vi hade kollat klart på fyrverkerierna (klockan var efter 00 då) så gick vi upp och skålade med Champis :P (en dricka som heter så, inte nån alkoholdryck). Efter skålen så började kolla på 1408, den hade kunnat bli jätte bra, men på slutet så vart den helt psykad och man hängde knappt med i vad som hände. Aja, till den filmen så åt vi morotskaka som Sophia också hade bakat haha.

Filmen slutade runt 1.30 och Sophia och Jonas gick hem runt 2.00



image107  Haha jag ser ut som den apa jag är, men So-pi-pi ... GRRRRR! Sexy mama :D


Tis:
 Vaknade upp idag och hade ont i halsen (typiskt) och inte vart det bättre av att min sötboll var tvungen att åka hem :( Känns jätte ensamt och kallt (bokstavligt talat) här i rummet utan honom :(
Sen dess så har det inte hänt så mycket, har mest suttit vid datorn och slappat/deppat/surat.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu vet du hur det känns för mig och J :/ När ska ni träffas igen?

2008-01-01 @ 23:37:31
Postat av: Sooz

Mjo oO Ingen aning, men snart hoppas jag :P

2008-01-02 @ 01:00:25
URL: http://Sooz.webblogg.se
Postat av: Anonym

okej..:P

men jag tycker det är mkt skönare att kliva upp tidigt, som idag när vi vaknade vid tio så hann man med så mycket..därför jag ska försöka vända rätt igen.

2008-01-03 @ 18:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0