KoRn, Sofie's födelsedag och stepp.

Har haft väldigt mycket att göra så har inte haft tid att blogga, men här kommer det "efterlängtade" inlägget.

I Måndags så var jag på KoRn med brorsan och två av hans polare. Vi möttes på stationen runt 17 och efter det så tog vi tunnelbanan till Globen och där så köpte jag en cheeseburgare.
Efter det så gick vi till våran ingång, det gick väldigt snabbt att komma in typ 5-10 min. När vi väl kom in så ställde vi oss i kön för garderoben för och få hänga av oss jackorna. När vi hade hängt av oss jackorna så gick vi ner (hade ståplatser) och efter ett tag så kom Emma (glitterpolare #1) och kramade om mig, men hon var tyvärr tvungen att gå bakåt eftersom att alla skulle mosa henne (trodde inte sånt skulle hända, men fortsätt och läs så får du se vad som hände mig). Det var 2 st förband åt KoRn, det första var helt ok men deras låtar lät rätt så lika. Det andra bandet var bättre och deras låtar lät inte så värst lika. Under den tiden då förbanden spelade så var publiken hyfsat lugn, det var några där som typ bara var där för och bråka och starta moshpitar, så dom höll ju på hela tiden.
Plötsligt så kom KoRn ut och hör och häpna jag vart nästan ihjälmosad av alla, jag var ju nästan kortast där (är 1.61). Min bror som stod bakom mig höll i mig jätte hårt medans jag slungades fram och tillbaka av alla galningar. Han frågade mig om jag ville baka och jag nickade med huvudet som en galning, så storebrorsan lekte bodyguard och tog tag runt min midja och backade bakåt haha. Lite coolt faktiskt, men jag ska aldrig mer stå sådär mitt i klungan när det är en rockkonsert haha.
Var jätte skönt att komma bak, man såg även mycket bättre där. Konserten var bra även fast jag bara hade hört en av låtarna dom spelade.





Efter konserten så åkte vi till stationen för och försöka få hem mig, men det fick inga tåg eller bussar hit till Uppsala så jag och brorsan sov över hos en av brorsans kompisar, Jonas. Var kul och träffa honom igen, han hade odlat värsta skägget haha och så pratade vi lite mer än vi gjorde förut när jag var typ 11-12 år.


Dagen efter så tog jag tåget in till Uppsala, åkte hem och hämtade min rosa prinsesskrona (du får veta varför om du fortsätter läsa) och åkte till skolan. Tråkigt nog så missade jag jazzen, men det gör inget.
När jag kom dit så gick vi danstjejer direkt till maten, när vi hade ätit ett tag så bestämde jag och Mira oss för att sjunga för Sofie som fyllde 17! Så Mira ställde sig upp, knackade i glaset med sin kniv och sa "Ja, vi har ett födelsedagsbarn här" så började alla vid bordet sjunga (var bara folk från våran klass vid bordet och bara vi som sjöng haha) haha det var jätte roligt :D Efter gympan så satte vi på Sofie den rosa kronan och hade på henne en massa serpentiner, haha hon vart jätte söt.


Jag på tåget påväg hem


Mira och Sofie

Igår så hade jag min första stepplektion. Det var jätte roligt, men svårt. Jag är inte sådär jätte duktig på snabbt fotarbete, men det ska bli kul att få lära sig mer och att få vara med i påskparaden :)

image137

Kommentarer
Postat av: Sophia

ya vi göra tokiga hönsälskande arab ;) klockan 16 vid åhlens ^^

2008-02-07 @ 21:08:13
URL: http://sophiahjartajonas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0