Oops

Har inte bloggat på år och evigheter :O Enda sen dess så har jag hunnit ha 6 julföreställningar, varit på turné och uppträtt 4 ggr på två olika skolor och fått jullov! Härligt va? Jag mår toppen just nu faktiskt. Imorgon är det mini-julafton-mys hos Mira. De som kommer är jag, Mira (såklart), Sofie, Therese och India. Kommer nog att bli jätte bra. Vi ska utbyta julklappar och äta en massa :D Det är nog det vi är bäst på... Att baka och äta allt sen haha. Varje gång vi ses sådär utanför skolan allihopa då bakar vi något gott och duktiga är vi också för det har aldrig blivit misslyckat... Alltså med bakverken haha :D Tills imorgon så hade jag tänkt baka en kexchokladpaj.
Jag hade verkligen idétorka idag hade ingen aning om vad jag skulle baka, men så kommer min mamma och hennes kille (ja hon har skaffat sig en pojkvän woho!) hem med 3 stycken kexchoklad... Jag tittar på dem och tänker... Ja... Det kan nog bli bra jag letar efter nåt recept som innehåller kexchoklad. Aja nog om pajen :D

Julföreställningarna gick jättebra, längtar tills nästa år då vi kommer att få ordna hela showen. Det är sjukt, vi små tvåor (som vi är just nu) som är ca 8 i klassen ska fixa ihop en egen föreställning... Jag tror nog att alla danstjejer håller med mig när jag säger att det kommer bli den bästa. Varje gång vi gör något ihop t.ex en koreografi så blir det jätte bra, vi har alla så många bra idéer. En riktigt kreativ och duktig klass är vad vi är :)

Vår lilla mini turné gick också bra. Vi uppträdde på Brantingsskolan först. Ungarna där var jätte tysta och blyga, men verkade gilla det :) Dock så var gympasalen grymt kall!

Idag så uppträdde vi på Gottsundaskolan. Det gick bra, men man märkte att vissa var där utav fel anledningar. Fast vissa verkade intresserad och kom fram och frågade lite och tog lite broschyrer :)

Efter att ha uppträtt så stack jag och Mira ner på stan för och handla julklappar. Klockan två så hade vi avslutning i typ Alvénskyrkan (tror den heter så), det var trevligt, men rätt så kort. Efter det så fortsatte jag och Mira vårat julklappssökande. Jag hade verkligen problem med och hitta något åt India. Vad jäklar köper man till en Amerikansk utbytesstudent? Aja, jag tror att det jag köpte vart bra :)


Tror inte någon orkar läsa nå mer, men det här summerar nog ihop det jag hade på hjärtat rätt så bra :) Om jag inte hinner blogga innan jul så får väl du/ni ha en så trevlig jul :) Jag ska iaf glufsa i mig en massa prinskorv och potatisgratäng (ingen janssons frestelse här inte!), fy vad GOTT! :D



En bild på S.M.S innan den sista julföreställningen
Om du undrar vad det är jag har på ögonen (skriver man så?) så är det stora glitter korn



+ ögonfransar ;)



Jag var en sur polis i Mira's dans




Som sagt God Jul :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0