Härlig dag!

Åh, det har varit en toppen dag idag! :) Vaknade upp klockan 6 av klockan och kände mig hyfsat pigg, så jag gick upp och fick se att det var jätte fint väder ute, dock lite kallt. Gjorde mig iordning och så. Sen så när jag gick på bussen så frågade busschauffören mig om jag ville ha en Metro (han hade nämnligen tagit två) och visst ville jag det. Kom till skolan och vart på lite sämre humör, men sen så vart jag på bättre framåt lunchen. Efter lunchen (förresten lunchen idag var faktiskt helt ok! Tycker Bolands mat är okej praktiskt taget varje dag:)) så gick jag, Kumiko, Mira, Julia och Sofie runt och funderade på vad vi skulle göra, klockan var bara 11 och vi skulle på teater på Regina Teatern klockan 14. Tillslut så bestämde vi oss för att åka ner på stan. När vi väl kom ner på stan så gick vi runt i lite olika affärer, sen så gick vi förbi några som höll på och sålde några festivalpaket på Stora Torget, dom berättade vad det var och jag tyckte det lät super! Om det är någon som inte vet vad det är för nåt så är det små kassar fyllda med en massa olika grejer. I det här årets kassar så var det bl.a. 600 kronors rabatt på en luftballongtur (OMG!), typ 3 stycken kryssningar med Silja Line till Mariehamn och Åbo (jag måste dock kolla om jag får åka, är ju inte över 18 och hon som sålde sa att man troligtvis var tvungen och vara över 18), gratis inträde på Fyrishov dock bara en dag, men det är ju bättre än ingenting och så en massa annat. Som ni kanske har förstått så köpte jag en, pengarna går ju till en bra sak (går till childhood) så jag behöver inte känna ångest över att jag har köpt en kasse för 50 kronor. Efter att jag hade köpt kassen så gick vi och köpte glass (årets första glass för mig) det vart två kulor, den ena med triple chocolate smak och den andra med hallonsorbet smak (jag vet att det där med kulor lät snuskigt :P) det var super gott! Vi gick ner till bryggan och satte oss där och smaskade i oss våra glassar + chipspåsen jag fick på köpet när jag köpte kassen.
Efter det så gick vi till Regina Teatern, där fick vi vänta på att teatern skulle börja i typ 30 min. Sen när vi äntligen skulle bli insläppta så sa dom att teatern redan hade varit och att vi hade fått fel tid, MEN skådespelarna var villiga att spela upp teatern igen bara för våran skull och det är jag glad för, den var super bra och dom var jätte duktiga!

Är rätt så trött nu, får se om jag tar en tupplur innan dansen ...

Kommentarer
Postat av: S

Ja den var riktigt bra faktiskt :D

2008-04-25 @ 10:05:44
URL: http://backinthegamee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0