Saknar, men gör det mig hemsk?

Jag längtar tillbaks till Kuba ... Var där med mamma runt 97 och det var verkligen det bästa stället jag någonsin varit på. Jag fick massor av vänner, alla var jätte trevliga, det var runt 30 grader (även fast det var vinter), man hittade på en massa roliga saker hela tiden och ja .. det var helt enkelt underbart och jag ska tillbaks dit någon dag, men samtidigt så undrar jag om det är fel av mig att hellre vilja tillbaks till Kuba än till Chile där nästan all min släkt bor? :/ Känner mig hemsk som ibland spottar ur mig att Chile inte betyder särskilt mycket för mig .. :/ Om saker hade blivit lite annorlunda innan jag föddes så hade jag just nu kunnat sitta där i Chile, träffa min släkt mycket oftare än nu och aldrig ens tänka på hur det hade kunnat blivit om min mamma och min biologiska pappa inte hade gått skilda vägar. Äh, ska inte skriva alltför många privata grejer, men den stora frågan är:

Är jag hemsk för att jag knappt vill tillbaks till mitt "biologiska" land?
Utan hellre vill tillbaks till ett land som jag har många underbara minnen från och fick många underbara vänner i?



image62   Santiago, Chile. </3

image63  Santiago, Kuba <3


:'/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0