Dansa hela dagen

Som rubriken lyder så har jag dansat hela dagen.
Tog 9.10 bussen till skolan och började med att värma upp lite lätt. Vid 10.30 - 11 (inte riktigt säker på tiden) så kom de 3 första. Först ut var några treor som visade lite balett sen efter det så gick alla elever på dansen på diagonalen och gjorde sin grej. Vär jazzlärare Maria var inte där idag, men diagonalerna och danserna vart bra ändå :).

Runt 11.30 kom det 5 stycken som skulle kolla på så vi gjorde om allt igen och klockan 12 så vart det lunch som var väldigt uppskattat av alla hungriga dansare.
Efter lunchen så gick jag,Mira,Kumiko och Sofie runt lite i skolan och kollade på allt och alla, men tillslut så bestämde vi oss för att gå till teatern och när vi kom in så började alla klappa händerna och slå i golvet, haha dom måste ha trott att vi var 9:or som skulle börja där.


Efter det så gick vi tillbaks till dansen och väntade på nästa gäng som vi trodde skulle komma, men såklart så kom det inga fler så vi övade lite på vår jazz dans och 14 så började vi med danserna till mixen.
Vi ettor ska göra hip hop (var mer som locking),boogie (tror jag) och typ jazz/broadway + våran jazzdans och så ska några av oss vara med i ljusdansen, så det blir 5 danser :) Vi lärde oss hela hip-hopen och gissa om den var svår och jobbig, när vi kom ut därifrån så var vatten det enda man kunde tänka på haha.


Efter "skoldagen" så åkte jag ner på stan och köpte en liten present åt min älskade So-pi-pi, tyckte hon förtjänade det med tanke på att hon är en så bra vän och för att hon är förkyld. Krya på dig :) <3 Och efter det så gick jag hem och åt middag/satte mig vid datorn.


Ska iväg till dansen om ungefär 5-10 minuter så ska nog sluta skriva nu.

P.S Jag älskar att dansa och även fast den här dagen var fysiska krävande som bara den så vart jag så glad och hade jätte kul. Det här är det jag vill jobba med och ska jobba med i framtiden. D.S



image56

Från föreställningen "havet" som jag var med i 2004 och även gjorde en "delfin" dans till :)
 Yesbox, koreograferat har man gjort ;)



Kommentarer
Postat av: Sophia

Den va såååå söööt :D :D

2007-11-15 @ 11:21:53
URL: http://sophiahjartajonas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0