Bad girl gone .. really good ?

Situationen i skolan har verkligen förändrats sjukt mycket. Jag fick aldrig MVG på nåt i åttan och nian, fick som högst VG på engelska grejer, annars så vart det bara IG/G. Då så tyckte jag det var helt ok med tanke på att jag knappt var i skolan i nian (hela nian) så var jag bara i skolan en hel vecka en vecka! Det är ju sjukt, resten av veckorna så var jag borta som minst 1 dag eller som mest hela veckan. Aja, lyckades iaf få slutbetyg i alla kärnämnen i slutet av nian, så det vart inge sommarskola/uven (tror det stavas så) för mig, utan jag fick börja i en skola som jag till en början absolut inte ville gå i och bara hade dåliga tankar om, men som visade sig vara en jätte bra skola.
Aja, tillbaks till betygen. Under den här senaste tiden så har jag fått ett IG, det var det första matteprovet, men jag har aldrig varit bra på matte och just det vi hade prov på har jag alltid tyckt är svårt, men förutom det så har jag inte fått några fler IG:n. Idag så fick jag faktiskt mitt allra första VG på en svenska grej (har alltid fått G) medans Sofie och Mira "bara" fick G och jag är säker på att de är jätte duktiga på att skriva noveller (det var noveller vi hade skrivit). På ett sätt gjorde det mig jätte glad att jag äntligen har blivit "duktig" i skolan, men på ett annat så vart jag lite misstänksam mot kandidaterna som hade satt betygen på våra noveller hehe. Fick även MVG- på min engelska uppsats om varför man får behandla djur så illa och VG+ på ett litet mini prov som jag knappt hade pluggat till haha. En annan rolig grej är att vi gjorde "test" i början av terminen i alla kärnämnen (eng,sve,ma) och om man hade fått betyg på dem så hade jag fått MVG på mitt (keep in mind att jag hade varit "utan" engelska under hela sommaren och att det kändes som om jag hade glömt bort allting under den perioden). Om jag inte minns fel så fick jag 51 av 56.


Språk verkar tydligen vara min starka sida när det gäller "skolämnen". Fast jag orkar ändå inte välja nåt annat språk förutom engelska(att plugga)... Testade franska från sexan till sjuan, men det var jätte svårt. Så jag ska nog koncentrera mig på engelskan, iaf när det gäller språk.


Är inte bara mina betyg som har förändrats, även jag har förändrats mycket, både fysiskt och psykiskt sett ... Mycket har hänt på en väldigt kort tid och jag antar att det är en positiv sak.

image64
Hehe vem vet man kanske blir ett MVG barn nu ;) Hehe sorry dåligt skämt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0