Ryggproblem/Julklappar

Verkar som om jag har fått ryggproblem för jag får grymt ont när jag går runt med min axelbandsväska och när jag bär på tunga grejer. Aja jag visste att det här skulle hända någon dag, min mamma har ju en massa problem med hela kroppen speciellt med fötterna och ryggen och fötterna har jag ju redan problem med.
Hade problem med svanskotan när jag var yngre, men det verkar ha blivit bättre, kan göra ont lite då och då, nu så har jag istället ont lite längre upp, ungefär vid svanken och nu när jag har fått ännu mera problem så har jag ont i axlar,nacke och mellan skulderbladen.


Får hoppas att jag slipper gå till en naprapat, för det är ju svindyrt. Kostar ungefär 800 kronor för bara ett besök hos dem :/
Sen så behöver jag nya skoinlägg, men dom kostar ungefär 1000 kronor och det har vi inte råd med .. Eller jag har väl råd om jag använder mitt studiebidrag och struntar i att ladda på mobilen och busskortet på en månad.. Blir nog tvungen att göra så med tanke på att det är viktigt att jag tar hand om min kropp eftersom att jag vill jobba med den i flera år och så kommer jag ju utsätta den för många fysiska saker, bra som dåliga.

Aja nog om min rygg, idag så har jag hunnit kolla på en film (1.30 - 3.00), sova, äta, titta på tv, sitta vid datorn och handla. Var skönt att komma ut och få lite frisk luft, men inge skönt att bära hem två kassar + axelbandsväskan :/
Snart så ska mamma och jag baka lussekatter och senare så kommer min bror hit :)


Vart väldigt sugen på att ta ett bad nu när min mamma gör det.
Hon använder äntligen badbomben hon fick i födelsedagspresent av mig.


Förresten de som vill ha sina julklappar får ta och kontakta mig och säga till när de har tid att utbyta presenter för jag har ingen ork/lust att springa efter folk som inte har tid för mig och inte kan hålla sina löften.
Om ni tar alltför lång tid på er så kan jag kanske kontakta er, men då är det ju som sagt ni som får bestämma när/var vi ska utbyta presenter.
Ni som inte har pratat med mig om julklappar, sorry, men jag har inte köpt något till er, så om ni har köpt något till mig men inte har sagt något så säg till nu så jag hinner köpa julklappar till er. Inte mitt fel att jag är en fattig student som inte har pengar att köpa presenter åt folk som inte har hört av sig på typ 1 år, excuse moi !

Blä, jag orkar ingenting just nu så sorry om vissa känner sig "offended" av det jag skriver, men jag orkar inte vara trevlig och glad just nu när allt bara går åt pipan!

Kanske är blir lite gladare senare och lägger ut lite bilder på lussekatterna. Au revoir (pluggade franska i 2 år, men fick plötsligt ett väldigt sug att använda franska ord).

Kommentarer
Postat av: Juntao

din franska galning ;)

2007-12-23 @ 22:10:27
Postat av: Sooz

Oui monsieur. C'est la vie ;) Eller nåt :D

2007-12-23 @ 22:32:12
URL: http://Sooz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0